Wednesday, September 3, 2008

Selamat Berpuasa!

Saya rindu hometown saya,
kerana saya sebenarnya nk jalan-jalan cari makan di sana.
Saya rindu rumah saya,
kerana saya sebenarnya ingin main-main dengan anak buah saya.
Saya rindu kawan-kawan Savana saya,
kerana sebenarnya otak sayasudah tepu dengan story2 terbaru saya.
Saya rindu bilik saya,
Kerana sebenarnya kat sini tak boleh lompat2 atas katil saya.
Saya rindu mak saya,
Kerana saya rindu bubur pedas gila-gilanya.


Sekarang, baru saya boleh applied peribahasa “hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri” dalam kehidupan saya,

kerana sebenarnya saya sedang mencari bubur pedas di sini.
tapi...
Sumpah!
Sampai sekarang tidak ditemui.
Saya kecewa.

Mungkin esok patut cuba cendol pula.

Takdela saya kecewa lagi.

Mungkin la kot.
Ke saya sepatutnya mengurangkan pencarian bubur pedas , cendol etc tetapi meningkatkan pencarian pahala.
Kan??

Oh! Sekarangkan sudah nak masuk hari ketiga kita berpuasa!

0 comments: