Saturday, October 25, 2008

semua kan ada hikmahnya~

Takziah untuk teman serumah aku, M.
Dia baru saje kehilangan orang tersayang, kakak dia dan syukur dia dapat terbang balik ke Sabah & dpt melihat salah seorang yang terpenting dalam hidup dia untuk terakhir kali


R.I.P


Tapi, bahagian paling terok dlm entri aku kali ni adalah,
aku baru tahu yang dia anak yatim piatu.
Sejak dia 4 tahun.Mungkin. Aku tak pasti. Tengok. Terok kan aku ni.

..............................................................................

Disebalik kejadian tu, ada hikmahnya kerana perkara spt ini sentiasa dapat mengingatkan aku yang;

Bertapa bertuahnya aku,
Kerana bila aku lahir aku terus ada 2 orang bestfren.
Bertuahnya aku,
Kerana masa aku 7 tahun, ada orang yg kayuhkan basikal utk aku bila pergi sekolah (aku tak reti berbasikal time tu)
Bertuahnya aku,
Kerana orang itu backing aku pabila org ejek aku adalah sebiji kelapa (saiz kepala aku agk besar berbanding badan masa aku 7 tahun, skarang aku normal)
Bertuahnya aku,
Kerana masa aku berumur.... aku tak ingat, ada org balingkan botol nescafe kepada sesorang yg telah membuli aku (seseorang ni telah duduk atas kepala aku sambil membuat aksi ala2 monyet, no manner btol!)
Bertuahnya aku,
Kerana even aku gemuk, orang ini akan yakinkan aku how gorgeous I am.
Bertuahnya aku,
Kerana ada orang sudi mendengar rungutan dan masalah aku yg tak habis2.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini akan bwk aku drive-thru Mcd walaupun masa tu sudah 1 pagi.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini buatkan laundry untuk aku, walau pun berbakul2 baju aku tak basoh lagi.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini, akan buatkan porridge yang sangat sedap even aku tak bersuara utk mintak.(tgk muka aku dah dpt ramal)
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini akan tolong packing kan barang aku, bila aku tension gila packing.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini yang habiskan kerja rumah add math masa aku form 4.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini sanggup menghantar, menunggu & sentiasa meneman sehingga aku dapat lesen memandu.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini akan menjemput aku tak kira dimana aku berada apabila aku minta dijemput.
Bertuahnya aku,
Kerana orang ini akan bank in kan fulus bila aku sudah pokai

.
.
.

Seriously, kalo aku listkan kat sini bertapa bertuahnya aku kerana ada 2 orang ni dlm hidop aku sampai kiamat pun x habis,

Tapi, kat sini aku repeat,
Bertuahnya aku kerana ada;

My two super duper awesome & coolest & sometimes sungguh annoying sista yg menerima aku seadanya; *Weeeee!!



+



=

I love them, to bits and pieces.

k.la. penat. nak tido.


p/s: Aku juga bertuah sebab ada seorang adik perempuan yg-sedikit-pelik- peranganinya-suka-bermain-game-speed-dan-saya-percaya-akan-menjadi-arkitek-yang-bcitarasatinggi-satu-hari-nanti yang menunjukkan kasih sayangnya ermmm... dengan cara tersendiri saya rasa!

0 comments: