Sunday, November 9, 2008

Pemikiran Strategik dan Inovatif

Keunikan otak:

  • Otak adalah organ pertama dijadikan apabila janin terjadi
  • Pembinaan otak bermula dari hari keenam dalam kandungan ibu
  • Otak dianggap the unique competencies of the human-kehebatan manusia yang unik
  • 2% daripada berat badan

*********************

Pagi tadi, tengah-tengah aku nyenyak tido. Tetiba aku punya telefon bunyik, aku dapat teks daripada BFF aku yg satu ni, B.


“Weh, aku nak mintak number B²!”

“Huhhhh??” .Aku berkata dlm hati.

Bukan apa aku berfikiran begitu pada mulanya, cuma pelik. B & B² ni kalau tidak silap aku sering bergosip. Menerusi YM. Lagi pun, aku rasa pernah aku suruh B² ni berteks ngan B pasal telefon aku tak boleh call out. Takkan nak ngorat kot. Ke?

Namun, disebabkan motif utama B mintak num B² ni adalah none of my business, dengan rasa penuh annoying aku foward la jugak number B² sekali dengan ayat ni;

“Parab! Mana la ko letak number die selama ni??”

Kemudian aku sambung tido.

1 minit kemudian atau mungkin kurang, telefon aku berbunyi lagi. Aku dapat teks dari B lagi;

“Hai, kau tahu tak maksud sewel & bukang????????*maaf aku tak tahu lah word 'bukang' dalam BM, tp yg pasti agk carut jugak la*, aku mintak number B²!!!!!!!!!!!! , yang kau hantar number aku sendiri tu kenapa??????? Aku tahu laaaa number aku sendiri”.

p/s: Weh, tak-lama-lagi-jadi-birthday-boy! Aku bukannya sewel & bukang. Cuma keunikan otak aku musim exam ni. Please forgive my unique competencies........ :)

2 comments:

Anonymous said...

Heyyyy! Doreen from I.R.T. here. Thanks for following the blog! And yay, you're a fellow Sarawakian! It's good that Sarawakians are following the blog :)

Viva la Sarawak!

Sean Puff Dyla said...

hye.
Actually tht twilight‘s thingy really caught me.:)
anyways, it’s really worth to follow I. R. Talk tho. Keep it up.

And you’re Sarawakian too!!
Yeah! Sarawakian nang Rock!