Saturday, November 15, 2008

Boredom 2: Remeh-temeh ka?

Tadi, selepas melihat satu gambar ni, *utk melihat gambar tersebut,klik di sini* aku dapati aku kini lebih banyak menggunakan otak kanan. Hmm..
Sebenarnya, aku pernah juga melakukan perkara yang sama membabitkan otak aku ni cuma caranya tidak sama dan yang pasti ia tidak akan menggiurkan lelaki seperti kaedah yang aku cuba tadi.
The main point aku di entri ni, keputusannya telah berubah. Aku telah berubah. Maksud aku berbanding kaedah-kaedah lain yang aku cuba sebelum ini, semuanya memberikan kemenangan kepada otak kiri aku.
Tapi untuk kali ni, lain.
Aku tak pasti, mungkin kaedah-kaedah yang aku gunakan sebelum ni kurang praktikal kot atau pun mungkin kerana kita semakin tua kita kan semakin sensitif. Jadi, kita kurang menggunakan otak kiri @ vice versa. Entah lah. Terasa semakin bodoh pulak bila aku nyatakan hipotesis macam tu.
Tapi, aku memang terasa sejak kebelakangan ni aku lebih suka membelek buku yang berjela-jela ayatnya berbanding membuka buku teks yang ada angka di dalamnya walau pun hanya nipis muka suratnya . Ke sebenarnya aku memang dari dulu aku suka mencampak buku-buku yang ada angka-angka ni atau semua buku aku campak lah kesimpulannya dan lebih suka membelek komik-komik bergambar. Banyak betul kemungkinan. Ah! Abaikan.
Cuma aku risau kerana keputusan ni menjadi salah satu sebab semangat aku untuk bermain dengan nombor Jumaat nanti semakin pudar. Kan ada orang cakap kalau main takde semangat, tak seronok, senang kalah. Aku tak nak kalah. Aku nak main tapi bukannya nya dengan nombor-nombor yang freaky tu.
OMG. Tolonglah hamba –Mu ini.
Ok. Better aku stop merepek & mencari alasan bangang. Esok da Ahad. Pastu Senin, pastu Selasa. Semester’s break countdown. Lagi seronok kalau aku start packing sekarang! Takde sapa yang kalah lak tu.
Zasss!!!


0 comments: