Wednesday, November 5, 2008

Trip yg terpahat diingatan & it's Tanjung Rambutan baby!

Aku rasa entri aku kali ni lebih feel kalau baca sambil perdengarkan lagu Say (All I need) by One Republic. Lagu tema sinetron Hikmah pun ok jugak. Kalau tak nak pon tak pe. Tak mati pon.

Hmm...Tak tahu la kenapa aku tetiba nak post entri ini.

Tp aku nak post jugak. Berkongsi pengalaman pertama kali aku pergi rumah kebajikan.*aku kejakunan*. Bak kata mat saleh sharing is caring.

Ok. Lebih baik aku jujur saja. Senang cerita. Yang sebenarnya....

Aku rasa bersalah.

Pasal rasa yg tak best ni la aku tiba gatal tgn nk post 2nd entry hari ni. Seriously, aku tak pernah rasa bersalah macam ni, sgt lain tho yg ni. Selain rasa bersalah ngan diri sendiri pasal benda2 bodoh yg selalu aku buat, aku jugak selalu rasa bersalah ngan mak aku pasal result exam2 aku etc, rasa bersalah ngan BFF aku konon janji nak buat trip pegi Sabah dan banyak lagi la~ Tapi utk kes rasa bersalah aku yg ni completely lain. Aku macam diseru2. *Feel2 drama seram melayu pulak aku skrang ni*. Rasa bersalah yg aku maksudkan adalah rasa bersalah pada sekumpulan orang. Orang yang cool. Sangat menghantui kehidupan aku la rasa bersalah ni kesimpulannya. Mungkin sebab org2 yg terlibat selalu ingat aku kot. *statement perasan sekali lagi* . Hmmmm....

Dipendekkan cerita macam ni la;

Masa aku ikot trip pegi Rumah Seri Kenangan Tanjung Rambutan hari tu*utk kerja sekolah sebnrnya*, aku telah buat perjanjian dengan cool a.k.a gorgeous people yakni penghuni2 rumah tu la. yg kiteorang akan dtg lagi kesitu melawat & lepak2 ngan dieorang tetapi sehingga saat aku type ni nak jejakkan kaki kat Ipoh pun tak pernah lagi since yg last sekali aku pegi Ipoh masa trip tu jela. Pastu aku janji nak hantar gambar yg aku tangkap sama2 ngan dieorg lepas aku siap cuci dan obviously aku tak hantar lagi pun. Even cuci gambar2 tu pun belom lagi.
W/pun ak bkn melayu tp aku punya janji menunjukkan yg sebaliknya.
Hmm.. Bagi mengurangkan sedikit rasa bersalah yg aku rasa berat macam batu yg sgttt besar atas kepala aku ni apa kata aku upload la gambar2 ni sebagai tatapan mata semua org. Kalau sudi la~;

Happy faces. Rindu gila dieorg.




Deeper conversation.



Say peace...


Kami suka peace. Kamu??



Aku panggil uncle ni Uncle Super Mario sebab muka dia sebijik mcm Super Mario. Health freak Super mario. Siap bagi pesanan penaja masa ni ”eat more vege, fruits bla bla” & he brought along bananas for us. So sweet.

Beside the happy part I experienced there;










Pernah tak terfikir yg kita akan habiskan sisa-sisa hidup kita kt tmpat macam ni?? Dan Pernah tak terfikir nak hantar orang2 yang kita sayang ke tempat macam ni?? Tepuk dada tanya selera.




Aku bet sign yang dia tunjuk tak sama yg ada dalam hati dia.


Dah. Malas nak uplod tp sebelum line internet ni terputus lagi, I’ll tell u what, kebanyakan dieorang kat sini dihantar oleh anak-anak dieorg yg ada karier yg bagus cam lawyer, doctor etc. Nauzubillah. Even V.I.P pon ada. *kalau aku mention nama ni mesti semua org kenal, tp I'm not gonna tell u* Seriously!!!! Aku tak ada hak so aku tak tahu nak komen apa. Plus, we shudn’t judge others suka ati. Kan?Apa yg aku boleh cakap pengalaman ni telah tukar aku punya perspektif macammana melihat dunia. Totally.
Erkhhh. >.<
Kalau aku terangkan pon macamla org lain paham. Tak nak pun kan?? Kan????
...........................................................
Hmmm. Lega sikit da & it killed my boredom too.Hahahaha. & now I miss my mak aji.
Jadi, sesape nk buat trip pegi Ipoh ke, Tanjung Rambutan ke, aku nak ikot!!!
Renung2 kan dan selamat beramal.
Ok. Da. Aku stop merepek da. Bai.

p/s : Kalau la dieorang boleh baca blog...kan best!kan?? & kalau dieorang boleh la bace kan, last skali aku akan letak ni;

Lots of love,

0 comments: