Saturday, October 11, 2008

Bukan aku ke yang bersalah??

Semalam, aku tertido. Yup. Sekali lagi. Kononnya ada orang tu nak abis kan assignment akaun yg cam erkkh. WTF. Tapi x pe la, sbab aku penat gila lepas round 1 cowboy town siangnya. Apa pun, better aku menghargai masa tido aku dengan nikmatnya sehingga lah aku tengok jam aku da 0650.
Aku sambung tido.
Tak lama pastu aku tersentak lagi.
Jam 0700.
Tapi, aku masih tak larat nak membeliakkan mata aku.
Jam 0715.
Aku sambung tido lagi
Jam 0720.
Aku tak kira, aku nak tido jugak.
Jam 0730
Aku dapat text drpd my BFF, Pow.

Jom teman aku jap.


Aku tak dapat nak fikir sebab otak aku penat dan masa tu apa yang aku perlu kan hanyalah TIDUR.
Aku tak endahkan permintaan kawan aku tu.
Aku sambung tido lagi.
Sehinggalah,
Pintu bilik aku ditolak dengan kuat. Pow tetiba muncul depan aku, *dengan muka bengis*
Aku masih pakai pyjama.
Tapi Pow pakai uniform.
Aku tak berus gigi lagi.
Tapi Pow da siap make up.
Aku blur, apa yang dia nak sebenarnya???
Yang aku tahu aku berkata dalam hati *matila aku kali ni*
Tapi dengan selamba aku tanya Pow;

Ko da lama ke siap??

Dan mengejutkan aku, dia menjeling dan berlalu pergi.
Tidak menoleh ke belakang lagi.

Aku bertambah blur dan menjerit dalam hati;

Aku takkk bersalahhhhh!!!!

Aku mencapai towel, pergi bilik mandi. Aku lihat roomate aku, Nie memakai uniform yang sama,
Dia memaling padaku dan berkata;

Pow tgh bengang sebab dia tak terpilih buat internship kat London.
Orang lain yang dapat.


Aku semakin konpius;

Pow??
Nie???
Internship??
London???

Tetiba, aku terdengar satu bunyi yang familiar, bunyi ayam berkokok??
Ah! Fuck!
Aku tersedar dari tido yang nyaman, bunyi tu rupanya adalah alarm roomate aku,
Aku tengok tepi, roomate aku masih tido dan jam still 0700.
AKu bermimpi rupanya.
Nasib baik, kalo tak aku mesti terlambat sebab aku ada kelas Multimedia pagi ni.

Tapi,

Tapi,

Tapi,

Tapi,

Tapi,

Tapi,

Kalo aku dah sedar dan tak bermimpi lagi,
Kenapa bilik aku tak macam selalu,
Bilik aku dindingnya kaler putih tapi sekarang kaler pink??
OMG. Takkan sekali lagi???

Aku sedaya upaya mencelikkan mata aku, aku lihat jam 0745.
Huh???
Nie bukannya tido lagi tapi dah bangun bersiap-siap.
Dan aku??

Aku masih pakai pyjama,
Aku tak gosok gigi lagi,
dan
Sah!aku bermimpi dalam mimpi.
dan sebenarnya,

Pow ngan Nie tak kenal sesama sendiri pon,
Pow dekat Sabah skrang macam mana pulak dia boleh masuk dalam bilik aku.
Lagi 1, Internship kat London?? Jauhnya. WTF.
Dan paling penting, sejak bila plak Pow ajak aku keluar pagi2. Bukannya dia tak paham aku ni bukannya jenis morning person!


p/s: Damn.Damn. Aku lambat lagi gi kelas Multimedia hari ni. Untuk kali yang ke 4.
Dan ni kelas yang 2nd last sebelum end of this semester.

0 comments: