Thursday, October 9, 2008

Lepas raya, kahwin, lepas kahwin, jadi telor??????

update: telor is melanau's words, which means pelat in malay i think, or when someone talk unnormally/a lil bit bizzare( like lilttle child learn how to speak. Example; 'Apple' became 'apou')
Huish.
Sekejap gila dowh. Rasa macam semalam packing barang balik kampung.
Sekarang, baru abis kelas. Tahun ni hari raya saya neutral. Speaking of my hari raya,

1st day raya,
gi ziarah kubur. Pastu makan, makan dan makan.(gila banyak aku makan red meat dan aku menderita dalam toilet)
2nd day raya,
penat gila woo jalan2 ngan family. (padahal 2 buah rumah je)
3rd day raya,
Jejalan ngan membe2 savanaz kesayanganku.
4th day raya,
I’m pathetic girl yg membusy kan diri, konon2nya nak memeriahkan hari raya aku yang semakin suram, dan akhirnya eperdemis aku burnt gila.
5th day raya,
Hantar adik aku balik college dan aku sedih gila sehingga tak lalu nak makan. Pasal aku dah tak boleh main game speed da. (kenapa lah aku bongok sangat tak download game tu lam pc aku huh hari tu)
6th day raya,
Aku lumpuh depan tv dan lembap gila packing.
7th and +++++ day raya,
Aku tercampak semula di pekan cowboy yang gersang gila dan aku huahuahuahua. (sumpah aku cam homesick la skra
ng.tolonggggggg!!)
Tapi, bila aku balik kampung ni cam terkejut jugak. Terasa diriku semakin tua. Anak-anak buah dah besar. Duit raya semakin kurang dan duty buat kek telah diamanahkan kepada aku.
Wow! Paling best, ada jugak membe aku da kahwin wooo...
Dan seperti biasa, pada 3rd raya, bila aku tengah lepaking ngan membe savanaz aku tu, persidangan yang hanya kitaorang sendiri yang paham akan dilaksanakan. Kekadang 18sx,sg etc etc tu ada jugak dalam persidangan ni. Aku rasa cam best ari ni. Jadi, aku share la cket apa ada dalam persidangan tersebut. Tak kesah kan???Bukan dalam blog kita boleh cakap apa kita suka ke?? Hehe. Tapi, ada 1 topic yg aku tak tahan, ni dia;

Aku : Rasa cam tak percaya tgk album kahwin Si R (bukan nama sebenar) tadi kan. Siap
posing2 atas katil.
M : Itulah, nanti kalau aku kahwin aku nak posing2 macam tu jugak la.
(dgn muka
konfiden macam nak kahwin minggu depan)
P : Siapa huh photographer wedding dia tu??
M : Si CM (bukan nama sebenar). Nanti aku nak book dia awal2 jadi photographer kawin
aku pulak.
(mmg dgn muka tak leh tahan)
P : Tapi editing gamba tu mmg ok.
P : Aku rasa kan muka Si R semakin cun la lepas kahwin ni.
Aku :Kan??? Kan?? Jerawat kat muka dia pun semakin kurang. Pertukaran hormon maybe.
Hahaha.
I :Seri pengantin la tu.
M : Tapi aku rasa, dia tu semakin telor (
bukan telur salah eja ok. Telor=cara bercakap
yang unik sedikit dan pronounce dia macamni-->tEi lor).

Aku : Huh??? Serius? tak perasan pun.
P : Dia telor ke sebelum ni, yang kau cakap dia semakin telor. huh??


Di satu sudut yang berhampiran, N dan J sedang posing raya ala2 posing bersanding dengan baju raya kaler sedondon dan B sedang menangkap gambar mereka berdua. Tetiba N ni menyibok;

N : Betul la. Kalau kita kahwin nanti, kita kena macam tu. Semua orang kawin.
Aku : Huh?????Biar betik
....(sambil imagin dan mencari faktor yang apa yang berlaku masa
kahwin sampai cara bercakap pun b
leh transfom).
Mala : hmm??
(muka tak puas hati)
P :
(aku percaya dia pun tgh fikir apa yang aku fikir kan)
Aku : Jap, jap. Musykil. Macam mana semua orang baru lepas kahwin boleh menjadi
telor?? Sekali gus???
P : Yalah??
M : Tak logik! Lansung!
Aku : Susah la kalau kahwin macamni
(sambil berkata dalam hati; cousin2 aku kahwin tak
telor pun, Siti Nurhaliza ok je nyanyi lepas kahwin)
N : Jap. Jap. Maksud aku, kalau kita kahwin, kita mesti
ambik gambar, posing atas katil....korang cerita pasal apa ni??
P : OMG....
M : Cet..
I : Hahaha
B : Tu la, menyampuk bagi salam.
Aku : hahaahhaahhaha.


p/s: conversation has been edited according to sensitive issues,HAHAHA.





P/s lagi: cuba teka N yang mana satu?

0 comments: